Stationaire compressoren vertolken in veel productieprocessen een doorslaggevende rol. Perslucht is onmisbaar als elektriciteit en hydraulica te weinig kracht leveren. Geen wonder dat veel bedrijven in hun dagelijkse bedrijfsvoering dankbaar gebruik maken van perslucht als krachtbron. Voor stationaire krachtpatsers geldt nadrukkelijk: als het apparaat op rolletjes loopt, is er niks aan de hand. Intensief gebruik brengt echter risico’s met zich mee. Wat onderneemt u als er een kink in de kabel optreedt. Ligt uw productieproces meteen stil als uw compressor stuk gaat? Of heeft u een plan B als uw stationaire compressor niet meer werkt zoals het hoort.
Beperk storingen tot een minimum
Tijd is in het bedrijfsleven een kostbare factor. Stilstand van uw productieproces is een doorn in het oog. U stelt dus alles in het werk om storingen aan uw compressor te voorkomen of zo snel mogelijk te verhelpen. Bij stationaire compressoren is Frencken leverancier van het toonaangevende merk Atlas Copco. Investeert uw bedrijf in een compressor van dit A-merk, dan heeft u storingen recht op de standaard fabrieksgarantie. Valt zo’n mankement binnen de garantietermijn, dan brengen onze service- en onderhoudsmonteurs uw compressor graag weer aan de praat. Het spreekwoord ‘voorkomen is beter dan genezen’ geldt ook bij de inzet van perslucht in uw productieproces. Wapen u met raad en daad tegen calamiteiten. De experts van Frencken ondersteunen u hierbij graag. Met goed onderbouwde adviezen, tips voor onderhoud, onderhoudscontracten en periodieke keuringen.
Advies, onderhoud, reparaties en keuringen
Als leverancier van Atlas Copco benadrukt Frencken dagelijks de meerwaarde van goed onderhoud. Om uw stationaire compressor in goede conditie te houden, is het belangrijk om onderhoud een vaste plek te geven. Uiteraard nemen uw medewerkers zelf de dagelijkse onderhoudsbeurten voor hun rekening. Als u hier vragen over heeft, geven onze experts u met liefde en plezier direct toepasbare tips. Daarnaast is het belangrijk om periodiek onderhoudsbeurten in te plannen. Liefst in combinatie met de verplichte, jaarlijkse keuring. De combinatie van onderhoudsbeurt en keuring zorgt voor een ‘topfitte’ compressor. Zo maakt u de kans op dure, onnodige reparaties veel kleiner. En zo verlengt u de levensduur van uw stationaire compressor aanzienlijk.
Standaardcontracten en maatwerkcontracten
Frencken onderscheidt bij stationaire compressoren 2 verschillende soorten onderhoudscontracten: standaardcontracten en maatwerkcontracten. Van het standaardcontract maakt u op afroep gebruik. Bijvoorbeeld als u plotseling te maken krijgt met een storing. De maatwerkcontracten hebben inhoudelijk en praktisch meer om het lijf dan de standaardcontracten. In deze contracten hebben we onze rol bij onderhoudsbeurten, reparaties en de periodieke keuringen zwart op wit gezet. Voor onze onderhouds- en servicebeurten betaalt u vervolgens een vast bedrag. Met behulp van online monitoring volgt Frencken uw stationaire compressor op de voet. Door real-time data uit te lezen, weten onze servicemonteurs precies wanneer ze een servicebeurt óf de jaarlijkse, verplichte BMWT-keuring moeten inplannen. Zowel de onderhoudsbeurten als de periodieke keuring zijn bij Frencken in vertrouwde handen. Gegarandeerd.
Plan B voor Rotom
Om uw productieproces aan de gang te houden, is het verstandig om te beschikken over een plan B. Het bedrijf Rotom uit Maasbracht hebben we met zo’n alternatief plan goed op weg geholpen. Het advies van Frencken luidde om twee kleinere compressoren in te zetten. De eerste compressor levert de benodigde perslucht, de tweede compressor wordt actief bij overbezetting of in geval van nood. Voor Rotom is het prettig om terug te vallen op de capaciteit van de tweede compressor als back-up. Behalve de keuze voor twee compressoren adviseerden we het ook gebruik van een ketel met 900 liter perslucht. Dankzij deze capaciteit is er altijd voldoende perslucht beschikbaar.
Meer informatie over onderhoudscontracten?
Heeft u vragen over een storing aan uw stationaire compressor? Of bent u geïnteresseerd in een onderhoudscontract om storingen te voorkomen en zo nodig te verhelpen? Bij Frencken kunt u altijd terugvallen op inzet van een eigen servicedienst met ervaren onderhouds- en servicemonteurs. Graag maken we een afspraak om toelichting te geven op de voorwaarden en maandelijkse kosten van een onderhoudscontract. Bel (040) 251 73 99 of vul het contactformulier in om een afspraak te maken.
Contact
Frencken Handel & Service
Dillenburgstraat 33
Industrieterrein “De Hurk”
5652 AM Eindhoven
T: +31 (0)40 251 73 99
E: info@fhs.nl
KvK: 17062427
Voorwaarden
De producten en diensten van Frencken Handel en Service worden conform de metaalunie-voorwaarden geleverd. Download de voorwaarden
Openingstijden
Kantoor
Maandag t/m vrijdag:
07:30 – 17:00
Zaterdag en zondag:
Gesloten
Werkplaats/magazijn
Maandag t/m vrijdag:
07:45 – 16:15
Zaterdag en zondag:
Gesloten