De Brexit komt steeds dichterbij. Tenminste, daar lijkt het elke keer steeds een beetje meer op. Al lang wordt er gesproken over de gevolgen van de Brexit, maar die kunnen erg verschillen. Bij een ‘normale’ Brexit is er een deal tussen de EU en Verenigd Koninkrijk, maar bij een no-deal Brexit is er geen overeenkomst. De gevolgen daarvan kunnen enorm zijn, voor bedrijven en individuen.
Lastig handelen tussen EU en Verenigd Koninkrijk
Bij een no-deal Brexit is er geen overeenkomst gesloten met de Europese Unie en wordt onder andere handelen tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk een stuk lastiger. Daarom leggen al veel bedrijven, zowel in het Verenigd Koninkrijk als in Nederland, extra voorraden aan. Dit geeft de bedrijven een stukje zekerheid als het gaat om leveringen. De levertijd kan door een no-deal Brexit worden vertraagd door de controle bij de douane en zo zijn de ontvangers en leveranciers de dupe. Het gevolg is een ontevreden klant die wellicht de overstap maakt naar een andere leverancier, aan hun kant van de rivier.
Extra ruimte winnen door efficiënte magazijninrichting
U wilt het gedoe na een mogelijke no-deal Brexit zo veel mogelijk vermijden en gaat extra voorraden opslaan. Maar waar gaat u dat doen? Als u al een magazijn heeft moet er meer plaats worden gecreëerd in uw magazijn. Als u eens goed rond kijkt, heeft u het wel écht efficiënt ingericht? Zijn zelfs de kleinste gaatjes van het magazijn goed benut of is er daar nog wat ruimte te winnen? Frencken Handel en Service kan het u ook allemaal uit handen nemen.
Magazijninrichting op maat
Frencken Handel en Service helpt u met de inrichting van uw magazijn. Veiligheid en efficiëntie staan centraal en de intake wordt gedaan op locatie. Door de jarenlange ervaring en kennis van Frencken worden de logistieke processen nog beter gestroomlijnd.
Hoe gaat magazijninrichting in zijn werk?
- Stap 1: Op basis van de informatie uit de intake ontvangt u een op maat gesneden advies voor het ontwerp en inrichting van het magazijn. Daarin houden we uiteraard rekening met uw wensen en advies.
- Stap 2: Nu gaan we aan de slag met de (her)inrichting van het magazijn. Frencken neemt vanuit drie invalshoeken de goederenstroom onder de loep: creativiteit, veiligheid en efficiëntie. Wij maken ook gebruik van de ervaringen van de huidige magazijnmedewerkers en leveranciers.
- Stap 3: Hier staat veiligheid centraal. We kijken, zowel bij de inrichting en herinrichting, met een kritische blik of de werkomstandigheden aan de wettelijke verplichte veiligheidsvoorschriften voldoen.
Wat kan Frencken nog meer voor u betekenen?
Nadat u een magazijninrichting op maat heeft laten uitvoeren, weet u wat er allemaal mogelijk is in uw magazijn om de grote voorraden op te bergen. Heeft u niet de juiste magazijnstellingen of apparatuur? Frencken Handel en Service kan u daarmee helpen en op locatie afleveren. Bel (040) 251 71 99 of mail naar info@fhs.nl en kijk wat wij voor u kunnen betekenen.
Contact
Frencken Handel & Service
Dillenburgstraat 33
Industrieterrein “De Hurk”
5652 AM Eindhoven
T: +31 (0)40 251 73 99
E: info@fhs.nl
KvK: 17062427
Voorwaarden
De producten en diensten van Frencken Handel en Service worden conform de metaalunie-voorwaarden geleverd. Download de voorwaarden
Openingstijden
Kantoor
Maandag t/m vrijdag:
07:30 – 17:00
Zaterdag en zondag:
Gesloten
Werkplaats/magazijn
Maandag t/m vrijdag:
07:45 – 16:15
Zaterdag en zondag:
Gesloten